Hivatalos iratok, kérvények intézése és leadása a bevándorlási hivatalnak.....

Újabb mérföldkövet tettünk meg az itteni életünkben. Április 4-én lejárt a work visánk (munkáltatói vízumunk). Így 2 hete minden papír beszerzése után beadtuk a work visa meghosszabítását, és a residency (letelepedési) kérelmünket.

Hát nem volt egy könnyű menet. Na nem az itteni papírokkal volt a gond. Hanem az erkölcsi bizonyitványokkal. Egyrészt nagyon messze vagyunk így majdnem 2 hét míg kiérkezett az erkölcsi kérelemhez a papírok, amit ki kellett töltenünk, majd hazaküldenünk. Majd az otthoni elbírálás után kiérkeztek a magyaországi címünkre, ahonnan szüleink küldték ki nekünk. Ezeket a papirokat aztán elvittük egy itteni, új-zélandi fordító irodába, ahol elkészítették a hivatalos angol nyelvű fordításokat róluk, plusz nekem még az anyakönyvi kivonatomat is le kellett fordítani.... Szóval sok szervezést, és időt igényelt.


Mentek is a hetek, és kezdtünk aggódni ki fogunk futni az időből. A dolog pikantériája, hogy ugye az otthoni erkölcsi igazolás 30 napig érvényes, így egy bizonyos idő keretbe is beletartoztunk. Sajnos előbb nem is tudtuk volna elkezdeni a procedúrát. És hát volt egy kis keveredés is a postákon, így egy kicsit később érkeztek meg az erkölcsi igénylő lapok. Szegény otthoniak:) Ők is nagyon izgultak, hogy minden meglegyen. Eti néni és Eszter is, Péter tesója is külön-külön elindították nekünk Magyarországról a  papírokat.

Az itteni bevándorlási irodával is folyamatos kapcsolatban voltunk. Péter is és én is többször voltunk bent, hogy milyen papírokat kell kitöltenünk, milyen igazolások kellenek. Sajnos 2 féle információt kaptunk. Nekem azt mondták amíg nincs meg az elbírálása a residencynk addig, be kell adnunk egy work visa hosszabitást is. Míg Péternek azt mondták, amint elkezdik feldolgozni a residency kérelmünket, így befagyasszák a státuszunkat, és elég csak ezekhez a hivatalos papírokat kitölteni.


Mikor vittük be a papírokat, hogy leadjuk, átnézetettünk a recepciós fiatalemberrel, hogy mindenünk megvan-e. És közölte, hogy kellenek a további papírok kitöltése.... Péter nagyon mérges lett, én meg néztem rá, azokkal, "én mondtam neked" szemekkel.... :)


Kitöltöttük a plusz papírokat, mindent egy nagy borítékba tettünk, és bedobtok egy kis ablakon.... Nagyot sóhajtottunk....


Azóta megkaptuk, hogy átraktak, egy átmeneti vízumra minket, ami 6 hónapig érvényes, ugyanazok a jogok vonatkoznak ránk mint eddig. Közben megkaptuk az sms-eket, hogy elkezdték feldolgozni a további papírokat is.....

Ez azért is volt öröm, merthogy nekem úgye nemsokára lesz a műtétem, és aggódtam, hogy megcsinálják-e, amíg a papírok intéződnek. Sőt hát ugye leadtuk az útleveleinket is, és nekem azt vinnem kell a műtétem napján....Péter meg is kérdezte kiadják-e nekünk, szerencsére igen volt a válasz....


És hogy pontosan milyen bizonylatokat, kérelmeket is kellett összeszednünk:

-orvosi vizsgálatokat nem kellett újra csinálnunk, mert még érvényes volt amit 2,5 éve csináltunk....

-kellett Péter cégétől egy igazolás, hogy Péter még mindig ott dolgozik

-kellett egy igazolás az itteni adó hatóságtól

-kellett a bank számlánkról egy igazolás, amin mindkettőnk neve szerepelt

-kellettek a magyarországi erkölcsi bozonyitványok, és azok hivatalos fordításai

-anyakönyvi kivonatok, házassági levél

-egy igazolás lakóhelyünkről, ezt Cathytől kértük, aki felügyeli a lakást, intézi a lakással járó hivatalos dolgokat

-kellettek számlák, amiken mindkettőnk neve szerepelt,

-igazolvány képek

-fényképek, amiken mindketten szereplünk

-beadtuk az angol tanfolyamok végén kapott bizonyitványokat, hogy elvégeztem ilyen és ilyen tanfolyamot.

-leadtuk az útleveleinket


Úgyhogy most a  várakozás marad....Remélem mindent rendben találnak, mindent jól kitöltöttük, és minden igazolást beadtunk. Szurkoljatok:)

2 megjegyzés:

  1. Biztos minden rendben lesz! Megy a drukk ezerrel! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, fél siker már van, megkaptuk a work visa hosszabbitásunkat. Péter pénteken ment be az útleveleinkért....A residency kérelmünket még nem birálták el....., de én már ennek is örülök, hogy minden rendben ment.....

      Törlés