Angol tanulás...

Dani a chillei barátom hivott, hogy menjek vele és Enivel angolra. Talált egy ingyenes angol tanfolyamot, ahová egy hónapig lehet járni. Első nap 2 tanárnéni megcsinálta a felmérésünket, ami abból állt, hogy beszélgettünk egy kicsit velük, ki-kik vagyunk, honnan jöttünk, stb. Dani és Eni a haladó angol csoportba került. Én a kezdőbe. Mondta a tanárnéni, látszik, hogy tanultam, meg hogy egy kicsit beszélek, és nem vagyok igazán kezdő, de haladó sem, valahol középen "logók" az éterben. Mondtam is, hogy nem baj, ha kezdőbe kerülők, mert sokat felejtettem, és nem árt ha előlről kezdtem.

Édes csoportba kerülte, ha jellemezni kellene akkor csak annyit mondanék, a fele csoport Chillei vagy más Latin Országból jött, a másik fele meg Kinai....Én és Atosh vagyunk a  kivételek. Atosh Szomáliai fiatalember, én meg made in Hungary:)

6 kistanár tanit minket felváltva, és van egy felügyelő tanár....

Érdekes angol nyelvet hallva tanulni, valahogy kezd hozzászokni az angolhoz a fülem. Azt tapasztalom, hogy mi magyarok, nagyon szépen beszéljük az angol nyelvet.Van egy sajátos akcentusunk, de szépen beszéljünk....

Az első nap után Emily az egyik kistanár megkért nem tudnánk-e találkozni. Nagyon meglepődtem a nevem hallatán, úgyhogy izgalmamban nem  is értettem teljesen, mit is szeretne tőlem.....Másnap találkoztunk, jelentem félig jól értettem, mit szeretett volna tőlem. Elmondta , hogy egy projectet ir, egy dolgozatot, és velem szeretne interjút csinálni. Elmentünk egy csendes utcában lévő kávézóba. Tulajdonképpen kiváncsi volt, mi otthon Magyarországon, hogy tanultunk az angolt, hogy kerültem ide, mik a jövőbeli terveim, terveink Péterrel, Péter mit dolgozik, és arra kérdezett még rá, hogy milyen módszerrel tudok könnyebben tanulni angolt. Mi segitene nekem....Egy órát beszélgettünk....

Az ember mikor kikerül egy idegen nyelvet beszélő országba. Nagyon meg tud ijedni, azt is elfelejti hirtelen, amit tud....Túl gyors neki hirtelen az adott nyelv, első hallásra. És nagyon megijed.... Majd a második fázisban nem szólal meg idegen nyelven, majd a "párja fordit". Valahogy én is igy voltam ezzel. Most kezdek átbilleni, hogy minden helyzetben megszólalok, már nem félek egyedül mászkálni a városban, nem félek egyedül elmenni a boltba. Alakul a dolog......


Új hetet kezdtünk az iskolában....Izgatottan várom mit fogunk tanulni....


Az is érdekes számomra, hogy én otthon teljesen lemondtam arról, hogy valaha megtanuljak angolul, most új lendületet vettem...., már láttom a kicsi eredményeket, már nem csak szeretnék megtanulni, hanem egyenesen akarok tanulni....Sőt nagyon megtetszet a spanyol nyelv. Igy, hogy most hallgattom minden nap a Chilleieket beszélni. Csodás, dallamos nyelv. Beleszerettem....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése